tirsdag den 22. januar 2013

Kål og kvalitetstid!...Se det er noget vi kan li!

Det her er ganske rigtigt og en lille pep til alle derude
som forsøger at samle mod til at springe ud i fitness
bølgen!!
Alt ånder fred og idyl i det lille hjem på Matrosvænget...
I det fjerne kan jeg høre en svag brummen af noget der kunne minde om min søn på vej i drømmeland..efterfulgt af et højt HURRA, der vidner om at han stadig holder fødselsdag for sig selv!
Begge børn er puttet - Stenaldermanden har pakket tasken og er taget en tur på besøg i hans andet hjem...FITNESS WORLD!
Jeg NYDER i den grad stilheden og alt hvad den bringer med sig!
Her kan jeg sidde i fred og ro og små prutte for mig selv!
Det er på en eller anden pervers måde gået hen og blevet livskvalitet for mig...altså det der med at prutte i fred og ro for mig selv!!
KALD MIG BARE PRIMITIV!

RO I MIT HOVEDE OG I MIN SJÆL!
Dennis er pga dette "skønne" vintervejr, igen i år blevet vinterfyret pga manglende arbejde i tømrerbranchen!
Så jeg har den sidste uge haft den fornøjelse at have ham omkring min krop 24-7!
Det er på mange måder SKØNT...!!!
MEN
Jeg har i den grad vænnet mig til mine formiddage med hænge bryster og dårligt tv!
Det har han i en sådan grad spoleret for ikke nok med at han fandme sætter uret til kl 5.30 for at tage over og morgentræne, så er han dælme med igen kl 9.00 når jeg skal afsted!
Manden er jo grænsende til sindssyg!!
Men jeg vælger at acceptere at min mand blot er på den måde...
Sofa, reality tv og ildelugtende prutter er livskvalitet for mig!
Nødder, skyr og hardcore træning til han brækker sig i sin bogstaveligste forstand...er livskvalitet for Dennis...jo jo man er vel forskellige som mennesker, selvom man er gift!!
Men nå nu skal I høre...

Min elskede mor køber "Hjemmet" hver eneste Mandag og man kan grine af den slags pensionist blade, men det kører altså en slanke dille lige pt og der var der en lækker opskrift med på en hvidkåls lasagne....den skal jeg sige jer var helt fantastisk!
Vi prøvede det af i aften og jeg kan KUN anbefale det!!
DERFOR
Vil jeg nu dele opskriften med mine læsere!!
1/2 hvidkål
1 Løg
500g hakket oksekød
1 Spsk smør
1 ds flåede tomater
2tsk timian
salt og peber
3 dl fløde (cremefine)
200g flødeost
1 knsp revet muskatnød
150g Bacon i skiver
Blanchere hvidkålene i letsaltet vand og lad dem dryppe af i en sigte. Hak løge. Svits oksekød og løget i smørret og tilsæt de flåede tomater og timian. Lad kødsovsen kogen igennem og smag til med salt og peber. Varm fløden op og rør flødeosten i og smag til med muskat, salt og peber.
Smør et ovnfast fad og læg heri hvidkål. kødsovs og ostesovs lag for lag. Begynd og afslut med hvidkålen. Dæk det øverste lag hvidkål med bacon og bag lasagnen midterst i ovnen ved 210 grader i 35 min.
Serveres med en god tomatsalat!
VÆRS´GO OG SPIS!!!
Det smager SÅ lækkert og er stort set fri for kulhydrater!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar