lørdag den 24. november 2012

Store VeJedAg og sygdom!!

Store vejedag...melder om ingenting på vægten!

 
Hverken plus eller minus...!
 
 
Men med en syg Tullefisen har der hverken været overskud eller tid til mig selv!
Kun motion en dag og ellers bare ekstra fokus på kosten så vidt det har været muligt!
 
 
 
Efter lægebesøg Fredag var Tudsen ved
rimeligt mod vi holdte tøsedag hvor hun
måtte vælge en ting fordi hun var så
dygtig ved lægen og fik frosset en vorte
på overlæben og klarede skoldkopperne
med bravour!
I dag er Tudsen hårdere ramt
og knap så meget i hopla!
Med feber og avs over det hele
har der kun været overskud til
Rasmus Seebach på dvden og
hjemmebag af div. diabetes kager!
 






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jeg har derimod taget en rask beslutning!
Jeg skal kun tabe 1 kg inden juleaften så er jeg tilfreds...ville meget gerne have tabt meget mere på nuværende tidspunkt!
Men jeg kan mærke på mig selv at jeg ikke har overskud til at presse mig selv lige pt og derfor er mit mål at jeg tabe et kilo mere i år og så ellers bare komme igennem December måned uden de store udfald!
Jeg skal blot klare mig igennem til 2012 uden vægtøgning!!
Klarer jeg at tabe en masse mere så er det bare SKØNT og måske vender mit overskud inden længe og så ryger der alligevel nogle ekstra kilo her den sidste tid af 2012...
MEN
Gør jeg ikke og står der bare minus 20 kg siden sommerferien så er det fint med det!
 
Mine unger er syge på skift og der er rigtig meget at se til på arbejde ligenu og livet er bare sådan skruet sammen at man ikke altid kan holde fokus på det man mener er det rigtige!
Jeg er kun et menneske - ja det er vi allesammen og jeg har bare indset at hvis jeg skal banke mig selv i hovedet hver eneste gang jeg ikke holder mig til planen, fordi livet altså nu engang byder på op og ned ture og ikke mindst SYGE BØRN!
Ja så når jeg ALDRIG i mål!
 
Nå men dagen i dag har været skide hyggelig i familien Wettergren...
 
 
"Mænderne" har rigtig RÅ-hygget med
 Mcqueen på dvden!!
 
 
Til trods for at Tudse har været hårdt ramt i dag!
Så har vi eksperimenteret med diabetes julebag og sikke dog det har smagt pragtfuldt!
 
Vi bagte bla. en banankage og den var dælme god!
Jeg smider lige opskriften op her på siden og siger til jer...
 
PRØV DEN!!!!
 
Diabetes BananKagE!
3 æg
250 g hvedemel
120 g Atwel eller Perfect Fiteller
andet søde- og bagemiddel
2 tsk. vaniljesukker
30 g havregryn
30 g hakkede hasselnødder
1½ tsk. natron
1 dl kærnemælk
250 g mosede bananer
60 g flydende margarine
50 g mørk chokolade


Fremgangsmåde

Pisk æggene.
Bland mel, sødemiddel, vaniljesukker, havregryn, nødder og natron grundigt og rør det i æggene.
Rør kærnemælk og mosede bananer i, og rør til sidst margarinen i.
Hæld dejen i en smurt bradepande (ca. 20 x 25 cm).
Bag kagen ved 200° C på 2. nederste rille i ovnen i 30-35 min.
Overtræk med smeltet chokolade.

Alternativ

Læg pålægschokolade på kagen, mens den endnu er varm, så det smelter. Glat ud med en kniv.
 
Jeg siger ikke den er SUND men det er absolut et sundere alternativ end en almindelig banankage!
 
Kan I have en god Lørdag aften derude!!
 
SKÅL!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar