tirsdag den 4. februar 2014

1 dag og allerede mere fit!

 
Så har jeg klaret mig igennem første dag ud af mine 100 skemalagte...
 
Pt sidder jeg og nyder anden dagens morgen buffet bestående af en stegt kyllingefilet med mandler og grøntsager med dertil hørende vand og grøn te..
 
 
Jeg føler mig allerede sundere, stærkere og gladere!
 
 
Dagen i går startede med en tun bøf med blåbær og cashewnødder..
 
 

 
Ungerne holdte fridag og jeg må sige at min Merle syntes at det var noget fjoget noget at spise aftensmad til morgenmad...men som hun så klogt udtrykte sig...
 
"Ja Ja Mor man må jo gøre hvad der gøres skal for at blive sund"
 
Præcis og det gør vi så...
 
Det hele er meget sjovere når vi alle gør det i fælles flok herhjemme..så Merle og Hjalte går også helt vildt op i at få sunde kroppe og jeg skal da lige love for de gik til den i går med de sunde tiltag..
Det er så vigtigt for mig at formidle det på den rigtige måde til Merle på snart 6 år.
Vi skal passe på hende og det mindste hun kigger på en kage tager hun på...En skam at hun ikke er blevet benådet med hendes fitte daddy Dennis´ forbrænding!
Men hvor om alting er så er det her ikke en slankekur...
Det er en måde at hjælpe kroppen til at blive sund og stærk og derfor er det så hulens vigtigt at vi passer godt på den...
 
"Mor du har altså ikke været særlig god til at passe på din kan jeg se"
 
GODT ORD IGEN FRK SMART I EN FART!

Men barnet har jo ret..
Sådan en kommentar ligger op til en dejlig snak om hvad kroppen har brug for, for at fungere og hvad den har knap så meget brug for også selvom man synes at det smager bedre!
 
Da jeg i går havde indtaget min morgenmad og hoppede i tøjet kunne jeg allerede mærke det på mine bukser....Voldsom oplevelse!
Det var som om der ikke rigtig var nogle af de andre i familien der troede på mig...
 
MEN DET KUNNE JEG!
 
1 måltid og allerede mere fit...
Det er da fantastisk!
 
Jeg kunne allerede der ane leopard trussen ude i horisonten!
 
Jeg er endnu engang forundret over hvor lidt der skal til før kroppen føler velvære...
Når man som jeg har overspist i så lang tid, så skal man lære at kende forskel på at være mæt og være overmæt...Der var flere gange i går hvor Dennis spurgte er du mæt?
 
Mæt???
Hvad vil det sige at være mæt??
 
Jeg er neutral kunne jeg svare..
Men det er nok også det rigtige at være..
 
Ikke sulten ikke proppet men bare sådan veltilpas..
 
Det er længe siden jeg har følt sådan og det var helt rart!
 
Så god, positiv og optimistisk stemning herfra..
 
Klar til 2 dagen i projektet...
 
SÅDAN!
 
 
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar