onsdag den 19. november 2014

4 uger som GB´er...det er helt tosset!





4 uger er der gået siden min operation og hvor faen er tiden blevet af??
Jeg har det så godt med min beslutning og tænker at jeg skulle have gjort det for længe siden...men sådan kan man altid være bagklog!
Nu er det gjort og jeg er på vej imod bedre tider....

Status efter 4 uger er et vægttab på 13,5 kg og jeg er meget godt tilfreds!
Vægten skrider ligeså fint nedad i et jævnt tempo og selvom min tålmodighed bliver sat på en væsentlig prøve så er det jo den måde der er bedst for kroppen at komme igennem denne proces...
Ville dog ønske jeg vågnede op en morgen og var blevet sund og tynd!

Det lader til at jeg endelig har fået det kloge hormon system til at overgiv sig..så den nu begynder at tage fat på det fedt der sidder og holder på det hele....det er længe ventet!

Eneste problemstilling er fortsat mit meget lave blodsukker ind imellem...har svært ved at styre det og det falder lige pludselig meget drastisk og så bliver jeg skidt tilpas...sådan rigtig skidt tilpas, men jeg tænker at det med tiden nok skal blive bedre...men det er bare ikke hensigtsmæssigt at jeg ved den mindste lidt hårdere fysiske aktivitet bliver dårlig...det begrænser mig lidt.
Ellers handler det mest om at lære at lade være med at stresse i spise situationerne her hjemme, for inden Fru W er kommet igang med sin aftensmad er resten af familien W stort set færdige med deres...det gør at jeg indimellem kommer til at "sluge" min mad og så skal jeg lige love for at jeg får ondt i maven og når man så ikke kan drikke samtidig med man spiser og derfor ikke kan skylle det ned med et glas vand...så er der ikke andet for end at danse rundt på stuegulvet med armene over hovedet, og vente på at det passerer...hvilket resulterer i at Hjalte også danser rundt med armene over hovedet imens han lystigt skråler...

HODJA FRA PJOOORT HOOOODJA FRA PJOOORT!!

Fra i dag kan jeg leve et helt almindeligt sundt liv...med helt ganske almindeligt mad...fra i dag kan jeg begynde at eksperimentere mig frem til hvad jeg kan tåle og ikke kan tåle og der er ikke længere nogle regler for hvad jeg skal og ikke skal...hvilken frihed hva...

Jeg er så fuldstændig sukker hysterisk og tør slet ikke så meget som at overveje at putte noget af det i munden....tænk hvis jeg blev syg og dårlig af det!
Så for en sukker misbruger som mig er det her projekt ligeså effektivt som antabus er for en alkoholiker...symptomerne ved sukker indtag er jo også de samme...så nej tak!
Jeg fantaserer bare løs omkring flødeskum med flødeskums sukker chokolade med overtræk af  lun karamelsovs som jeg bare kan smovse med en ske....ja det lyder måske ikke så lækkert men så skulle I se de billeder jeg har oppe i hovedet...uuihhm!
Men nå...sådan er livet og jeg er meget tilfreds med livets nye luner!

Men så er det godt at denne her er helt lovlig og smager skønt!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar