fredag den 17. oktober 2014

Store forandring på vej!!

 
 
Velkommen tilbage venner...!
 
Der venter noget stort forude....mit liv har taget eller tager en drastisk ændring om ikke ret længe og jeg er mere klar end nogensinde før....!!
 
 
For at starte helt ved begyndelsen....
 
Til læsere som ikke tidligere har været omkring min lille hygge blog, så forsøgte jeg for nogle år siden at gå fra hval til sæl...altså jeg smed omkring 30 kg på egen hånd...Sådan bum!
Der skete bare uheldigvis det for mig...som sker for alle mennesker med et massivt misbrug af den ene eller den anden slags...i mit tilfælde et massivt sukkermisbrug...at da livet blev lidt hårdt og hverdagen overtog magten, så røg jeg tilbage i mit misbrug....altså jeg tog næsten alle 30 kg på igen....
Dog ikke helt...nåede at tage de 27 kg på igen inden jeg stoppede op og tog en stor beslutning
 
En Januar aften i år blev min højt elskede far alvorligt syg og kom på intensiv...vi vidste på det tidspunkt ikke om han ville overleve..
Min far har igennem mange år haft diabetes og har i den forbindelse fået rigtig dårlige nyrer...
Min far kom i dialyse og kom sig heldigvis rigtig godt med tiden...
Nu er han fast i dialyse 3 gange om ugen har på egen hånd tabt sig 40 kg og har det bedre end han har haft det i mange år...
 
Men dette var for mig et wakeup call...
 
Jeg blev pludselig mindet om hvor vigtigt livet er for mig...
Hvor ulykkelig min familie ville være hvis jeg en dag blevet revet herfra fordi jeg ikke stoppede op i tide og tog mig selv og mit liv alvorligt!
 
Jeg har truffet nogle rigtig dumme valg igennem livet JA!
Jeg har trøstet mig med mad....JA!
Jeg har igennem mange år haft et misbrug af sukker....JA!
Fortryder jeg det....JA!
Er jeg klar til at ændre det.....JA!
Har jeg bevist at jeg kan selv....JA!
Ved jeg hvad der skal til....JA!
Har jeg brug for hjælp....JA!
 
Godt så langt så godt....!
 
Kan jeg holde et varigt vægttab på den lange bane....NEJ!
 
Derfor har jeg taget en stor beslutning som får store konsekvenser for mig selv og min familie resten af mit liv...
 
Jeg er på vej til at blive en af de dersens GB´er...
Hvad søren er en GB´er....?
Jo ser I...
En Gastric Bypass patient!
 
Jeg skal på Onsdag have en Gastric Bypass operation..
En beslutning jeg ALDRIG troede jeg ville ende med at tage....
Men som jeg skrev tidligere er dette min eneste vej ud af mit misbrug!
 
Jeg tog beslutningen i kølvandet på min fars indlæggelse...summede rundt om den i længe - egentlig også før min far blev syg, men absolut ikke en beslutning jeg var klar til at tage...
Gik til min egen læge lige før påske og så startede processen...
"Du skal tabe dig 8% af din nuværende vægt"..
 
WOW tænkte jeg....12,4 kg...det klarer jeg sgu aldrig...
 
Men det gjorde jeg og mere til...
Nu har jeg tabt 14,5 kg og er klar til operation.
 
Jer som har læst med tidligere ved jeg har haft en meget klar holdning til denne slags operationer og jeg er som bekendt meget klar i spyttet omkring mine holdninger til tingene og min holdning til GB operationer var ikke en undtagelse!
Men man har for faen vel lov til at ændre mening...
Man kan vel i livet opleve nogle ting der gør at man bliver nød til at se livet fra en anden vinkel...?
Hvem skal egentlig også gøre sig til dommer for de valg jeg træffer i mit liv?
Øøøøh mig bekendt...INGEN ANDRE END MIG SELV!
 
Når det er sagt, så er jeg stort set kun blevet mødt med positivitet og glade tilkendegivelser!
 
Mange af de GB folk jeg har talt med skammer sig over deres beslutning og synes at det er lidt flovt...
Det ser jeg så absolut ingen grund til!
Jeg har derimod den holdning at kan jeg via min blog og ved at stå ved det valg jeg har taget være med til at motivere og belyse den her mulighed for andre, som mig selv - der igennem mange år har truffet forkerte valg...så gør jeg det med glæde!
 
Kommer jeg nogensinde til at gøre mig til dommer for andre overvægtige...NEJ!
Hvert menneske skal være klar til at lave de forandringer der skal til for at de får en sundere liv...
At vi ikke alle sammen når dertil på samme tid...tjaaa...det vel helt okay er det ik?
Forstår jeg dem som ikke er der....JA!
Var min far ikke blevet syg....havde jeg så truffet denne beslutning? Formentlig ikke...
Men livet ville at det var sådan det var og det har jeg valgt at bruge konstruktivt!
 
Så kære venner.....Nu er jeg tilbage og denne gang kommer I til at følge mit forløb tæt!
Jeg vil dele hver en lille ting med jer og I kan godt begynde at glæde jer...
 
FRU W ER TILBAGE!
 
FOR TYK TIL VILA......TJAAAAA IKKE RET MEGET LÆNGERE!
 
 
 
 


1 kommentar: